Werkdag van onze quality controller en supportdesk coördinator | Axendo
Asset 1
Nayiri
11-6-2019

Coördineren, testen en schakelen tussen klant en team

Een interview met onze quality controller en supportcoördinator Stefan

In een reeks met blogs geven we een kijkje in de keuken van Axendo. Hoe zit een werkdag eruit bij ons? In deze tweede blog introduceren we onze quality controller en support coördinator Stefan van Leusden. Coördineren, testen en schakelen tussen klant en team, laat dat maar aan Stefan over!

Zou je je werkdag kunnen beschrijven?

"De supportdesk van Axendo heeft 's ochtends altijd het eerst aandacht nodig. Met een kop koffie of thee loop ik door de binnengekomen verzoeken heen. De prioriteiten voor die dag neem ik mee in onze stand-up met het hele team, die doen we iedere ochtend rond 9:15 uur. Dan bespreken we kort de planning voor de dag en verdelen we de taken uit de supportdesk. Na onze stand-up maak ik een kort schema voor de dag. Gedurende de dag ben ik telefonisch beschikbaar voor supportvragen, hier weten klanten me ook zeker voor te vinden. Ik ben de schakel tussen onze klanten en het team. Ik vang de vragen op en leg ze voor aan het team.

Na de lunch maak ik met een paar collega's graag een wandeling die uitgestippeld is door PokemonGo-stops. Nadat in de middag de supportdesk opgeschoond is, start ik met testen. Als mijn technische collega's (delen van) producten hebben ontwikkeld bieden zij mij deze aan ter test. Als quality controller kijk ik of de kwaliteit van de software die we opleveren hoog genoeg is."

''Ik vang klantvragen op en leg ze voor aan het team.''

Hoe ben je bij Axendo terechtgekomen?

"In 2011 werkte ik nog bij een andere werkgever. Destijds was ik op zoek naar meer uitdaging in mijn functie. In mijn zoektocht ben ik via een kennis in contact gekomen met Martijn, de eigenaar van Axendo. Ik vond het grappig dat Axendo in Leusden zat aangezien ik ook van Leusden heet met mijn achternaam.

Wat mij het meeste aansprak? De manier van werken. Er wordt bij Axendo gewerkt met de agile scrummethode. Door deze methode krijg je de ruimte om goed mee te denken tijdens het ontwikkelproces en op deze manier te kiezen voor de beste opties."


Wat maakt werken bij Axendo leuk?

"Het is fijn dat het een klein bedrijf is waardoor je al je collega's goed kent. We zijn een hecht team. We komen bij elkaar over de vloer en lunchen altijd samen.

En je hebt mogelijkheden om te groeien in je functie. Ik ben bij Axendo gestart als supportmedewerker. Daarna ben ik doorgegroeid naar supportcoördinator, met meer verantwoordelijkheden. Vervolgens ben ik projecten gaan testen en heb ik nu de dubbele rol van quality tester en support coördinator. We groeien ook letterlijk. Toen ik hier begon werkten er nog maar zes  mensen en nu zijn we met negen man. 

Verder is het fijn dat je de mogelijkheid hebt om thuis te werken. Daarin is Axendo erg flexibel. Als je geen afspraken hebt, kun je ervoor kiezen om thuis te werken. Ik werk één vaste dag in de week thuis."

''Je krijgt de mogelijkheid om door te groeien in je functie''

Wil je meer te weten komen over Axendo? Vraag het Stefan!

[email protected]
033 432 30 38

Ben je enthousiast geworden door Stefans verhaal? Dat komt goed uit, want wij zijn op zoek naar nieuwe collega's!

Ben jij de beste in je vak en wil je verder ontwikkelen, maar vind je plezier in je werk minstens zo belangrijk? Neem dan een kijkje tussen onze vacatures en wie weet wordt jij onze nieuwe collega!

  • Front-ent developer
  • #.NET Developer
  • Stagiaire marketingcommunicatie

Bekijk onze vacatures