Asset 1

Strategisch partner online

Aviko

Ook voor een bedrijf met zijn voeten in de klei worden online presence en stevige digitale structuren steeds belangrijker. Daarom zijn we met Aviko, één van de grootste aardappelproducenten ter wereld, aan de slag gegaan om de aardappel in een nog beter daglicht te krijgen.


Onze samenwerking met Aviko startte met de herbouw van een meertalig Foodservice platform in Umbraco. Aviko wilde graag in één omgeving alle wereldwijde Foodservice websites kunnen beheren om geen dubbel werk meer te hoeven doen. Daarnaast moest het ook mogelijk zijn voor de lokale marketing medewerkers om op een gecontroleerde manier content aan te maken. Dit is vaak de uitdaging binnen een global online platform: als organisatie wil je één look & feel, maar er moet wel voldoende flexibiliteit zijn voor de lokale kantoren om doelgroepgericht content aan te maken. 

Foodservice websites

Daarom hebben wij voor Aviko Foodservice een maatwerk templating systeem gemaakt. zodat andere landen niet helemaal los kunnen gaan in het aanmaken van pagina’s. Het Aviko hoofdkantoor kan bepalen welke pagina’s andere landen tot hun beschikking hebben en de lokale medewerkers kunnen vervolgens deze pagina's invullen zoals zij willen.

Een extra uitdaging tijdens dit project kwam in de vorm van een Chinese website die in hetzelfde platform moest komen én snel gereed moest zijn voor een Chinese beursdatum. Internetten op z'n Chinees betekent véél content op één pagina en flink scrollen. Om dit voor elkaar te krijgen hebben we nieuwe, op de Chinese markt gerichte templates binnen het Foodservice platform ontwikkeld. Doordat het Aviko hoofdkantoor deze templates op niet beschikbaar kan zetten voor andere landen wordt de uniformiteit van de overige Foodservice websites gewaarborgd.

Strategisch partner online

We merkten van beide kanten al snel dat het fijn samenwerken was. Daarom zijn we gaan kijken welke wensen er allemaal leefden binnen Aviko en hebben samen met Aviko en internetmarketingbureau Marotura een online strategie uitgestippeld. Zo bieden wij Aviko een solide technische basis om online marketing activiteiten en concepten op een slimme manier te realiseren. Bijkomend voordeel en nogal belangrijk: de online omgevingen zijn nu veel beter beheersbaar voor ICT.

Meer(talig) in 1 Umbraco platform

Aviko heeft flink wat websites onder haar naam. Bijvoorbeeld voor Foodservice, Consumenten, Corporate, leveranciers en recruitment. Om bezoekers snel de weg te kunnen wijzen naar de gewenste website hebben we een meertalige landingspagina gemaakt. Vervolgens hebben we een nieuwe corporate website en de recruitmentsite Werken bij Aviko binnen hetzelfde Umbraco platform gemaakt, zodat functionaliteiten en templates gebruikt konden worden voor beide websites, wat een flinke kostenbesparing betekent.

De recruitmentsite hebben we gekoppeld aan het recruitment softwarepakket Connexys, zodat alle informatie maar op één plaats beheerd hoeft te worden door de HR afdeling. Wel zo efficiënt. 

Toolbox

Deze technieken gebruiken we
  • Umbraco

    Content Management Systeem

  • Umbraco Forms

    Formulieren editor

  • ASP.NET

    Hét Microsoft framework

Koppelingen

Hier koppelen wij mee
  • Connexys

    Recruitment software

Partners

De krachtenbundeling
  • Marotura

    Online Marketing